جمعه 31 فروردين 1403

رئیس انجمن همگن صنایع خودرو و نیرو محرکه خانه صنعت، معدن وتجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه قطعه‌سازی خودرو می‌تواند به یک زنجیره ارزش مزیت‌دار در کرمانشاه تبدیل شود، گفت: قطعه‌سازان فعلی استان اگر 500 میلیارد تومان نقدینگی به آنها تزریق شود، می‌توانند ظرفیت اشتغال خود را دو برابر کنند.

 

 

بابک کریمخان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به واسطه وجود واحد مونتاژ خودرو در کرمانشاه و همچنین امکان ورود به بازارهای صادراتی امکان توسعه صنعت قطعه‌سازی خودرو در کرمانشاه وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه برای توسعه صنعت قطعه‌سازی خودرو در کرمانشاه اولویت اصلی با حمایت و توسعه واحدهای قطعه‌سازی موجود است، یادآور شد: این واحدها اگر حمایت شوند می‌توانند هم ظرفیت فعلی خود را افزایش دهند و هم به زمینه‌های دیگر تولید قطعات جدید وارد شوند.

 

کریمخان خاطرنشان کرد: اگرچه تعداد واحدهای قطعه‌سازی در کرمانشاه بر اساس پروانه بهره‌برداری زیاد است، اما تعداد واحدهای فعال کنونی حدود هشت یا 9 واحد است.

 

وی با بیان اینکه همه قطعه‌سازان مستقیم با چرخه تامین قطعه خودروسازهای کشور در ارتباط نیستند، یادآور شد: فقط سه یا چهار واحد استان در زمینه تامین مستقیم قطعات خودروسازهای کشور فعالیت دارند و مابقی یا قطعات خود را در اختیار سایر قطعه‌سازها قرار می‌دهند و یا تامین قطعات اولیه و پیش‌نیازهای قطعه‌سازهای دیگر را انجام می‌دهند.

 

رئیس انجمن همگن  صنایع خودرو و نیرو محرکه خانه صنعت، معدن وتجارت استان کرمانشاه نقدینگی مورد نیاز برای حمایت از واحدهای موجود را حدود 500 میلیارد تومان برآورد کرد و یادآور شد: این نقدینگی باید از طریق تسهیلات کم بهره بانکی تامین شود که البته تاکنون اجرایی نشده است.

 

وی تعداد افرادی که در واحدهای کنونی قطعه‌سازی کرمانشاه مشغول به کار هستند را 500 تا 700 نفر اعلام کرد و گفت: در صورت تزریق نقدینگی به قطعه‌سازهای موجود، این تعداد تا دو برابر قابل افزایش است.

 

رییس انجمن همگن صنایع خودرو و نیرو محرکه خانه صنعت، معدن وتجارت استان کرمانشاه  با بیان اینکه صنعت قطعه سازی شرایط و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، تاکید کرد: واحدهایی که از قبل تجربه و استانداردهای کافی برای تولید قطعات خودرو را دارند بهتر می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند، تا اینکه به سمت احداث واحدهای جدید برویم.

 

کریمخان اضافه کرد: واحدهای قطعه‌سازی خودور درجات مختلفی دارند و ورود آنها به چرخه تامین قطعات خودرو کشور روندی پیچیده دارد که شاید سرمایه‌گذاران جدید نتوانند به آن وارد شوند. از سوی دیگر بسیاری از قطعه‌سازان معمولا از خودروسازها طلب دارند و مطالبات آنها دیر پرداخت می‌شود و کسی که قرار است به تازگی وارد این چرخه شود شاید نتواند این روند را بپذیرد.

کریمخان معتقد است، با این روند، ورود سرمایه‌گذاران جدید و متفرقه که آشنایی چندانی با صنعت قطعه‌سازی ندارند ممکن است باعث متضرر شدن آنها شود.

 

رئیس انجمن همگن صنایع خودرو و نیرومحرکه خانه صنعت، معدن وتجارت استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر بنا به راه‌اندازی واحدهای جدید هم داشته باشیم، این واحدها باید به سمت تولید قطعات یدکی که در خدمات پس از فروش استفاده می‌شود وارد شوند، زیرا هر کسی نمی‌تواند وارد چرخه تولید و توزیع قطعات اصلی خودرو که مورد نیاز خودروسازها است، وارد شود.

 

وی همچنین در نظر گرفتن تسهیلات و مشوق برای سرمایه‌گذاران جدید را ضروری دانست تا شرایط کار برای آنها تسهیل شود.

 

کریمخان با بیان اینکه برای توسعه قطعه‌سازی خودرو در کرمانشاه استراتژی و برنامه‌هایی با همکاری دستگاه‌های مربوطه تعریف شده، تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها شاهد توسعه این صنعت در کرمانشاه باشیم.

 

انتهای پیام/ 

آموزشگاه

ارتبـاط با ما

آدرس : کرمانشاه - شهرک صنعتی بیستون ابتدای شهرک ساختمان خدمات فناوری کسب و کار

تلفکس : 34735098-083

تلفن :    34735108-083

کانال تلگرام:   ksh-himt@

E-Mail : khsanat_kermanshah@yahoo.com

 

Template Design:Dima Group